Johanna

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Magnetröntgen

Av Johanna Brundin - 2 mars 2010 20:11

   För 8 år sen tappade jag känseln på en liten fläck, ungefär som en 5 krona stor, under högra bröstet. Tänkte inte så mycke på de, så jag lät de vara.


För 1 år sen spred denna lilla fläck och blev ungefär lika stor som en hand. Lite läskit tyckte jag så jag for till vårdcentralen där jag fick en remiss till Neurologen. Utan att ens titta på mej konstaterade han att det var ofarligt och att jag skulle komma tillbaka då det blivit värre... ehm.. det är ju värre NU, sa jag.De tyckte inte han så jag fick fara hem och låta fläcken bli ännu större.

Typ 2 veckor senare och mycke räddare gick jag återigen till vårdcentralen och fick nu prata med en annan läkare som även han remiterade mej till neurologen som i sin tur gav mej en remiss till en magnetröntgen. Som tur var slutade fläcken växa och stannade i storlek som en hand.

Nu, idag den 2 mars 2010 har jag varit dit.

30-60 min skulle det ta, men där inne i röret fick jag ligga BLIXT stilla i 1 timme och 30 min. Och för er som undrar, Japp det är precis som i alla sjukhusserier bortsätt från att man inte blir akut sämre medans man ligger inne i röret.

90 minuter med hamrande och bankande. Men det gick bra. Har inte fått nå resultat på om dom hittat nå än, men de kommer väl snart får jag hoppas.

 
 
Liinda

Liinda

2 mars 2010 20:40

oj vad länge du fick ligga stilla där över 1 timme. kan inte varit kul. :P

http://Lindismalmis.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

2 mars 2010 20:49

Hej Johanna!

Hoppas det går bra med din fläck. Ville bara kommentera ditt inlägg för jag vet vad du har fått utstå. Det låter och knackar som attan även om man erbjuds hörselskydd med skvalmusik där inne i röret. När jag gjorde min röntgen kollade de hjärnan, och du kan ju tro att jag funderade över vad för hemskheter de skulle hitta där (eller inte) när jag låg där och i den lilla spegeln såg personalen resa sig, gå, titta, och greja i kontrollrummet. Min hjärna var okej visade det sig till min stora lättnad - håller tummarna för att detsamma gäller din fläck! Ha det så bra! // Jessica

http://jesson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Brundin - 15 juli 2011 07:09

Den 22 augusti drar jag till cypern med Elin och Emma för att hälsa på Madde!!!     jag dör.     WIIIII!!! ...

!!!

Av Johanna Brundin - 3 juli 2011 07:57

Jag dör.   http://www.imdb.com/video/imdb/vi4233010457/

Av Johanna Brundin - 11 maj 2011 16:35

Nu var det längesen jag var in hit alltså! Har hänt en hel del sen sist men mer om det en annan gång. Är in egentligen av den lilla lejda anledningen att jag var med i en facebook tävling där man kan vinna 40! par skor.. och man fick extra bonus po...

Av Johanna Brundin - 24 februari 2011 12:15

Idag är både jag och Nils lediga från skolan :) Och för ovanlighetens skull så sov jag längre än honom. Det händer defenitivt inte ofta^^,   Idag ska jag gå omkring i morgonrock ett tag till innan jag hoppas på bussen för att hälsa på min älskade...

Av Johanna Brundin - 21 februari 2011 21:20


Vilken helg! Vilken otroligt meningslös helg.. I Fredags for Nils till Piteå för att träffa familj och vänner, vilket gjorde att jag blev själv i våran lägenhet flr första gången sen vi flyttade hit. Mycket märklig känsla... Aja, det finnsa väl andra...

Presentation


Johanne heter jag.
21 år.
Kär i Nils.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards